۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۳۱۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در گفت وگو با رسا:

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد | تابع ولایت باشیم در جنگ امروز پیروز می شویم

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد | تابع ولایت باشیم در جنگ امروز پیروز می شویم
نماینده ولی فقیه در سپاه با انتقاد از برخی که راه حل مشکلات را در خارج از کشور جست وجو می کنند، شرط پیروزی در جنگ اقتصادی و فرهنگی امروز را تبعیت کامل از ولایت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر بهره گیری از درس های دفاع مقدس در شرایط امروز گفت: دشمن جنگی را به انقلاب تحمیل کرد اما جنگ مقدس نیست، آنچه که جنگ را برای ما مقدس کرد دفاع در برابر تجاوز و جهاد فی سبیل الله بود.

وی افزود: چون دفاع ما رنگ الهی داشت و آنچه انجام می گرفت برای خدا بود مقدس به شمار می رود چون هر چیزی که الهی شد قدسی می شود، در وضعیت فعلی هم دفاع مقدس ادامه دارد چرا که تجاوز و تهاجم دشمنان تمام نشده است.

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که امروز جلوه دفاع مقدس به جای بعد نظامی، بعد اقتصادی و فرهنگی است، اظهار داشت: حمله دشمن ادامه دارد و هر حرکتی که موضع دفاعی داشته باشد و دشمن را مأیوس کند و برای خدا باشد مصداقی از دفاع مقدس است از این رو دفاع مقدس پایان ندارد.

وی ادامه داد: آنچه که ما را در دفاع مقدس سربلند کرد، می تواند ما را در جنگ امروز هم سربلند و پیروز کند، نخستین عامل پیروزی تکیه و توکل بر خدا و کار کردن برای خدا است، الان هم می توانیم برای مقابله یا جنگ دشمن به وعده های الهی ایمان و اطمنیان داشته باشیم و با نیت الهی حرکت کنیم، اگر چنین شد خدا هم به کارهای ما برکت می دهد.

تکلیف خود را درست انجام دهیم خدا بهترین نتیجه ها را رقم می زند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ابراز داشت: مگر خداوند متعال انقلاب و مردم را در دفاع مقدس یاری نکرد؟ مگر می توانیم ادعا کنیم همه آنچه در دفاع مقدس انجام شد کار ما بوده است؟ در دوران دفاع مقدس تکلیف خود را انجام می دادیم و نتیجه را خداوند متعال مترتب می کرد، امروز هم کارها باید برای خدا و فی سبیل الله باشد و مطمئن باشیم که خدا بهترین نتیجه ها را رقم خواهد زد.

وی درس بسیار مهم دفاع مقدس برای امروز را مقاومت در برابر دشمنان دانست و عنوان کرد: آنچه که دشمن متجاوز با همه امکانات را در برابر امت انقلابی ما شکست داد؛ ایستادگی، مقاومت، سازش ناپذیری و فرهنگ عاشورایی هیهات مناالذلة بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: فرهنگ هیهات مناالذلة می گوید همه سختی ها را تحمل می کنم، سر می می دهم و فرزندانم را فدا می کنم اما نمی گذارم دین خدا سر بدهد؛ مقاومت مهم ترین و بهترین درسی است که دفاع مقدس در عرصه جدید می تواند به ما یاد دهد.

وی وحدت و انسجام حول محور ولایت را درس بزرگ دفاع مقدس عنوان و اضافه کرد: در دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگان به دنبال این بودند که خواست و اراده امام خمینی(ره) محقق شود، در دوران دفاع مقدس تنها منویات ولایت مهم بود و اجتهاد در برابر نص و نظریه های مختلف نداشتیم.

در جنگ امروز منویات رهبر انقلاب را اجرا کنیم پیروز می شویم

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که در دفاع مقدس همه به دنبال جلب رضایت امام راحل بودند،گفت: اگر همه مسؤولان، مدیران و امت در جنگ اقتصادی و فرهنگی امروز دنبال اجرای منویات و تدابیر رهبر معظم انقلاب باشند یقینا به پیروزی و موفقیت می رسیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای جنگ اقتصادی نسخه دادند و در برابر تهاجم دشمن، برنامه دقیق دینی و اسلامی اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند اما متأسفانه تبعیت، اقدام و مجاهدتی که باید برای جهاد مقاومتی انجام می دادیم را انجام ندادیم و برخی تصور کردند که راه حل را در جاهای دیگری می توان پیدا کرد و همین موضوع ما را متوقف کرد و دستیابی به اهداف بلند را عقب انداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که عالی ترین نسخه های الهی را ولایت به ما می دهد، اظهار داشت: اگر تابع ولایت باشیم در جنگ امروز هم موفق خواهیم بود و نظاره گر شکست مجدد دشمنان می شویم؛ تکلیف گرایی، روحیه انقلابی و جهادی، حفظ دین به عنوان مصلحت اصلی از دیگر درس های دفاع مقدس به شمار می رود.

عناصر ماندگاری انقلاب را تقویت کنیم

وی با تأکید بر پافشاری بر راه و شعارهای انقلابی ادامه داد: قرآن می فرماید" الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا" یعنی اگر نگرانی، ترس و اضطرابی وجود دارد به دلیل این است که به راه خود اطمینان لازم را نداریم و در این مسیر استقامت نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تأکید کرد: کسی که در مسیر صراط مستقیم حرکت می کند، نگران آینده و نتیجه نخواهد بود چرا که به نتیجه اطمینان دارد و می داند که هرچه از سوی خدا پیش آید خیر است.

وی عنوان کرد: فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی ارکان و عناصری دارد که ماندگاری انقلاب را تضمین کرده است، مطالبه رهبر معظم انقلاب این است که عناصر ماندگاری انقلاب را تقویت کنیم و نگذاریم ارکان آسیب ببیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اگر ارکان انقلاب ثابت بماند دشمن مانند 40 سال گذشته ناچار به عقب نشینی و پذیرش شکست های پی در پی دیگر خواهد بود، بهترین و تنها نسخه ادای حقی که امام و شهیدان بر گردن ما دارند تقویت عناصر ماندگاری انقلاب و اصولی است که انقلاب را بر پایه آن بنا کرده ایم.

وی با اشاره به عناصر و ارکان انقلاب اضافه کرد: موتور حرکت انقلاب اسلام، جهت دهنده و راننده انقلاب ولایت و سوخت رسان و تقویت کننده این حرکت حضور مردم است و به همراه روحیه استکبار ستیزی ارکان انقلاب را تشکیل می دهند، این اصول در تولی و تبری خلاصه می شوند که عامل بقای انقلاب در 40 سال گذشته بودند و ان شاءالله در گام دوم انقلاب اسلامی این اصول بیش از گذشته قوی خواهند شد، انقلاب راه خود را خواهد رفت و روسیاهی برای دشمنان و کسانی که از کاروان جا مانده اند خواهد ماند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
احسنت
1
0
مهدی زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱
واقعا امروز دفاع مقدس چه بسا سخت تر از دوران جنگ تحمیلی باشه
1
0
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲
از شخصیت های مخلص و مجاهدی مانند آقای حاجی صادقی بیشتر مصاحبه بگیرید
1
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳
درود بر پاسداران دلاور و غیور انقلاب اسلامی
1
0
امامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
سلام خدا بر دلیرمردان دفاع مقدس دیروز و امروز
1
0
امیرمهدی
United Arab Emirates
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
کلید حل مشکلات کشور گفتمان مقاومت است
1
0
علی
United Arab Emirates
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
لعنت بر مسؤولان خائن
1
0
حبیب
United Arab Emirates
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
با وجود نیروهای مخلص در نیروهای مسلح دشمن راه به جایی نمی بره
0
0